onsdag den 19. juni 2013

GRØNNE RULLER



I går fik jeg forårsruller - det var nemt og sprødt. Til rullerne til to skal du bruge: 

Rispapir - cirka 20-25
1/2 agurk
1/2 squash
2 peberfrugter
1 pære 
3 eller 4 forårsløg
1/2 dl sesam
500 g kylling
1 tsk karry
1 tsk chili
Salt og peber
Frisk basilikum (kan fint udelades)


Grøntsagerne skæres ud i stave, kyllingen koges, trevles og vendes så med karry, chili, salt og peber.
Rispapiret dumpes i koldt vand undervejs - jeg synes det er klart hyggeligst at alle ingredienserne står på bordet, hvor alle ruller hver deres.

Dertil rørte jeg en dressing af lige dele limesaft, fiskesauce, chilisauce og soya. Denne dressing hældte jeg over grøntsager, kylling og sesam inden den rulles, og derefter dyppede jeg rullen i sød chilisauce. Sådan forsvandt de! :-) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar